- Dinsdag 30 maart, 11:00 - 12:30
- Prijs: GRATIS
- Aanmelden
Intro
WeChat is meer dan de China super app. Hoe kun je als Nederlands bedrijf WeChat inzetten als branding- en promotie instrument om je Chinese doelgroep te bereiken? En hoe kan WeChat helpen bij de verkoop van je producten of diensten in China? Daarbij is het ook van belang dat u alles weet over de achterkant van WeChat, weet alles over de juridische kan van zaken doen in China, hoe bescherm je je intellectuele eigendom, zijn je naam en beeldmerk goed geregistreerd en nog veel meer praktische zaken waar je rekening mee moet houden.
In anderhalf uur wordt je bijgepraat over alle ins en outs over WeChat die voor een B2B bedrijf van belang zijn. Na afloop weet je wat ervoor nodig is om een succesvolle eigen online presence op WeChat te ontwikkelen. Ook de laatste trends in China komen voorbij en we delen ervaringen.
dit Webinar wordt georganiseerd door de Friese Exporclub samen met NextportChina en Buren N.V.
Wat kun je verwachten:
In 30 minuten praat Thijs van NextportChina je bij over alle ins en outs over WeChat die voor je als B2B bedrijf van belang zijn. Na afloop weet je wat ervoor nodig is om een succesvolle eigen online presence op WeChat te ontwikkelen.
Shudong, werkzaam in Shanghai voor van Buren N.V. weet alles over de achterkant van WeChat, wat moet je als ondernemer doen om deze tool juridisch goed te kunnen gebruiken. Waar moet je omdenken, zijn je naam en beeldmerk goed geregistreerd en nog veel meer praktische zaken waar je rekening mee moet houden zal zij met ons delen vanuit haar kennis en ervaring in China. Vanuit Shanghai zal Shudong, in het engels, haar bijdrage leveren: “Attracted by a variety of factors, a growing number of foreign companies have found their way to the Chinese market in the past decades. However, due to the lack of reliable and unbiased information regarding Chinese law as well as the enforcement of intellectual property (IP) laws, a major concern for many foreign companies is how to effectively protect their IP and proprietary know-how when starting their business in China.
As the innovative essence of a company, IP provides with comparative advantage over its competitors. Therefore, it is crucial to understand the relevant IP regulations under Chinese law and to form a comprehensive IP strategy when envisioning entering the Chinese market.”
Na afloop van deze presentaties is er tijd om vragen te stellen en met elkaar in gesprek te gaan.