“Is China on your radar?” is een algemene inleiding tot het macro-economisch kader van China voor Europese mkb’s die naar het land willen exporteren of erin willen investeren.
Het doel is Europese ondernemers kennis te laten maken met China en de vele mogelijkheden die het land biedt, zonder mogelijke uitdagingen en valkuilen te verhullen – het doel is Europese mkb’s in staat te stellen objectief te beoordelen of China al dan niet de juiste markt is voor hun product.
Van een kort overzicht van China’s economische opkomst en de belangrijkste redenen waarom Europese mkb’s nu de markt zouden moeten betreden tot een nadere beschouwing van China’s vele (geografische en sectorale) markten en de kansen die voortvloeien uit het 12e vijfjarenplan, biedt het een realistische beoordeling van de status quo en probeert het trends aan te wijzen die de toekomst van deze enorme markt vorm zullen geven.
In dit verslag komt u het volgende te weten:
- De belangrijkste redenen waarom mkb’s in de EU China moeten overwegen
- China is ‘s werelds snelst groeiende en op één na grootste economie
- China is voor Europese bedrijven de belangrijkste groeimarkt buiten de EU
- China’s tweede en derde laag steden bieden enorme mogelijkheden
- Een snel groeiende consumentenmarkt
- Europese producten hebben een sterk merkimago in China
- De economische herstructurering van China
- Uitdagingen bieden kansen
- Mkb’s uit de EU hebben in China succes
- Verbeterde logistiek
- Veel steun van verschillende instanties
- China’s vele markten
- Keuze van locatie: Dingen om te overwegen
- Opportuniteit klopt: De strategische opkomende industrieën
- Kansen per sector
- Belangrijkste uitdagingen voor mkb’s uit de EU in China
- Ondersteunende organisaties in de Europese lidstaten