De markt voor huismerklevensmiddelen in China is groot en voortdurend in beweging, en men moet een goed inzicht in de markt hebben voordat men zich op de markt begeeft.
Dit rapport over de markt voor huismerklevensmiddelen begint met de definitie van een huismerkproduct, en zet het af tegen white label-producten, voordat de belangrijkste categorieën worden belicht. Vervolgens belicht het verslag de markt als geheel en de nieuwste ontwikkelingen, met inbegrip van de distributiekanalen en de belangrijkste categorieën; het geeft details over de belangrijkste spelers, merken en concurrenten van het MKB in de EU; het onthult de uitdagingen en kansen waarmee het MKB in de EU te maken kan krijgen; en ten slotte presenteert het casestudy’s ter referentie en voor een beter begrip.
Om relevante, beknopte en gerichte informatie te verstrekken, concentreert dit verslag zich op een paar belangrijke aspecten:
- Wat de distributiekanalen betreft, zijn huismerkvoedingsproducten in China geconcentreerd in supermarkten, buurtwinkels, distributeurs van voedingsproducten en online platforms.
- Olijfolie, wijn, bier en dierenvoeding zijn belangrijke productcategorieën die worden uitgelicht en besproken, waarbij een overzicht wordt gegeven van de productmarkt, consumententrends en de belangrijkste leveranciers en concurrenten.
- Recente belangrijke ontwikkelingen die in dit verslag aan bod komen, zijn onder meer de verzwakking van de voordelen die inherent zijn aan bepaalde detailhandels- en distributiekanalen in een snel veranderende markt, waardoor bedrijven gedwongen worden om snel te reageren en zich aan te passen, en productsegmentatie om tegemoet te komen aan de steeds diversere vraag van de consument.