Veiligheid en kwaliteit, twee dikke vrienden bij het uitrollen van een product. En zorgen ervoor dat de eindgebruiker zich houdt aan de voorschriften en het product gaat gebruiken zoals het zou moeten… Maar dat is niet zo makkelijk als het lijkt. In deze whitepaper deelt Gerard Oldenhof zijn verhaal met eigen praktijkvoorbeelden over het verbeteren van veiligheid en kwaliteit…
In Nederland zijn we erg bevoorrecht met de regels omtrent de veiligheid. Intussen wordt het op internationaal gebied ook steeds ‘’normaler’’ om veilig aan het werk te gaan. Het leveren van kwaliteit kan veel productklachten wegnemen. Gerard vertelt dat het voor veel organisaties moeilijk is om kwaliteit te leveren omdat soms niet alles wordt gedaan om de fouten te voorkomen.
Bedrijven worstelen vaak met de balans tussen veiligheid en kwaliteit. De link tussen de wil en kennis ontbreekt. Gelukkig kunnen de producten de bedrijven ondersteunen bij het aanpassen van processen om de kwaliteit en veiligheid te waarborgen.
‘’Op YouTube worden regelmatig video’s gepubliceerd door enthousiaste autospuiters, ergens in de wereld, die zonder adembescherming werken met producten met oplosmiddelen. Of zelfs rokend…’’
Training
Gerard heeft in de praktijk gemerkt dat er behoefte is aan trainingen voor de eindgebruikers. Zodat zij ook vertrouwen hebben in de taken die zij verrichten en trots kunnen zijn op wat ze aanleveren. Hiervoor zijn speciale trainingsgroepen voor werknemers die theorie-leren niet gewend zijn. De meeste trainingen beginnen met een inventarisatie van de leerbehoeften. Diverse werkvormen en veel ruimte om zelf te oefenen in de praktijk zijn essentieel om te activeren. En aan het eind misschien een diploma of certificaat? Want hoe mooi is het om erkenning te geven voor de juiste kennis en kunde?
Tegenwoordig worden trainingen en workshops op locatie een beetje lastig maar gelukkig zijn er online versies. Online versies bieden een goede voorbereiding op de echte praktijk training. Maar hoe zorg je ervoor dat mensen achter de computer gaan zitten om te ‘’leren’’? Video’s, afbeeldingen en veel praktijkvoorbeelden (en misschien een beetje humor) zijn eigenlijk niet onmisbaar om dat te voorkomen. Ook voor de salesmedewerkers is er een training, de verkooptraining. Kortom, training zorgt voor resultaat.
Heeft u vragen omtrent het betreden van een nieuwe internationale markt? Neem contact met ons op.