Op 5 augustus 2022 was de officiële lancering van Kabrita baby- en kindervoeding op de Vietnamese markt. WTC-lid Ausnutria richt zich nu op de Zuid-Koreaanse en Thaise markt en heeft hiervoor WTC Leeuwarden benaderd om hen hierbij te helpen middels een B2B Partner Search.
Op 6 augustus werd deze nieuwe samenwerking en de lancering van Kabrita gevierd tijdens een bijzonder lanceringsevenement in Ho Chi Minh City, Vietnam. Voor verkoop in deze markt werkt Ausnutria samen met distributiepartner New Retail CPG. Het evenement markeerde de nieuwe samenwerking, waarmee de partijen zich inzetten om de beste geitenmelkproducten naar Vietnam te brengen. Tijdens het evenement was er een strategische ondertekeningsceremonie, waarbij ook kennis werd gedeeld over de spijsvertering en voeding bij kinderen.
Donovan van der Voort, Business Development Manager Ausnutria Nederland: “We zijn er trots op om Vietnamese consumenten ons Kabrita-product, baby- en kindervoeding op basis van geitenmelk, aan te bieden. Ons merk wordt geproduceerd in Nederland en nu ook officieel geïmporteerd en gedistribueerd in Vietnam door New Retail CPG Company.”
Eind vorig jaar benaderde Donovan WTC Leeuwarden om hem aan contacten te helpen in Zuid-Korea. Liset Adnan-Eertman, verantwoordelijk voor de B2B Partner Search bij WTC Leeuwarden, ging aan de slag en leverde een lijst met distributeurs aan. Via WTC Seoul werd er rechtstreeks een contact aangeleverd dat interesse toonde in de baby- en kindervoeding van Ausnutria. De uitvoering van deze partner search beviel Donovan zo goed dat hij inmiddels een nieuwe aanvraag heeft gedaan voor Thailand.